Tuesday, August 19, 2008

Om jag blir 70 år har jag levt tio år i tisdagar
Ni vet dagarna som är som transportdagar? Sådana dagar man liksom bara härdar ut. Man orkar inte ringa någon för man vill ju egentligen inte prata. Man orkar absolut inte gå ut och ta "frisk luft" som säkert skulle vara bra för en (not!!) och man orkar knappt lägga tillbaka osten i påsen i kylen utan låter den står på diskbänken och svettas. Igår var just en sådan en transportdag. Fast sittandes alltså. Nej, egentligen liggandes. I soffan...


Och transporten var till denna dag! En dag man tycker om. Först första praktikdagen hos Andreas som är grymt trevlig, följt av middag med Ylva på Fräcka Halvpannan avrundat med lite dans på Vitabergsparken (inte jag, utan duktiga dansare på Balettakademien. Men visst, jag hade gett min halva stortå för att det skulle vara jag på scenen...)

Imorgon Monki-shopping, Arn-bio och födelsedagsarrakskaka. 28 år! Power!

No comments: