Thursday, August 21, 2008

Imorgon ringer jag SOK
Tänk vad lite man skulle tänka om man inte bloggade...


Som att det ju alltid är rea på kläder men aldrig på klippning? Varför inte 60 procent rea på förra säsongens populäraste bob-frisyr? Eller 70 procent på åttiotalets hockeyfrilla? Eller 95 procent på pottfrillorna? Detta kom upp efter att frisören dragit mitt kort på 600 kronor och jag undrade om jag egentligen behövde klippa mig...

Eller som det här med friidrotten. Alla sporter är ju konstruerade. Man tar en boll, lite olika regler och plötsligt har man skapat 15 olika bollsporter. Friidrotten däremot, där snackar vi "Grottbjörnens folk". Lite mer basalt. Som att kasta ett spjut (döda mammut så frun, barnen, far, mor och överhuvudet får mat), slägga (mosa fiskmåsar?), längd (fly från fiende-klanen genom hopp över ravin), 100 meter (springa från sabeltigrarna) osv. Men häck?

För ska man vara ärlig är ju häck mer ocoolt än ren sprint. En gren för dom som inte kan springa riiiiiiktigt så snabbt. Så då slänger man in lite häckar/hinder. Men då borde man ju ta det hela vägen. Jag snackar vattengravar (jag VET att det finns på det långa loppet), tunnlar, lite slalompinnar och kanske avsluta med någon blåmatta de kan göra en kullerbytta på... Ja ni förstår. DÅ blir det 110 meter hinder.


Ska snacka igenom det här med SOK imorgon.

No comments: