Friday, September 05, 2008

Så gör du besiktningsmannen lycklig
Fredag eftermiddag - och jag städar. Det är ju normalt.

Och när man går där och sveper dammsugaren i sakta mak funderar man lite. Som att jag, liksom Maria, har en röd dammsugare. Och att när jag köpte min glänsande röda übermaskin trodde jag allvarligt att jag skulle städa mer. Som att det plötsligt skulle bli kul...

På tal om städning fastnade jag för en artikel om den ädla konsten i senaste numret av Hyresgästföreningens tidning. För precis där, helt oväntat, var lösningen på alla flyttstädningars mardröm: 1. Fettfläckar på sovrumstapeten. 2. Svarta flytta-runt-möbler-streck på golvet. Lösningen? 1. Tryck potatismjöl på fläckarna. Det suger upp mycket. 2. Använd suddigum!

Och här har jag med svinto och gud vet vad genom typ 14 lägenheter! Sent ska man lära sig...

No comments: