Friday, May 23, 2008

Dagen då Darwin klev in i mitt liv
Jag har ett förflutet. Med lägenheter. Många... Och nu ska jag lämna ännu en, den 12 eller 13 i ordningen tror jag. Och plötsligt hände det jag aldrig trodde kunde hända. Jag fick ett plus i kanten i besiktningsprotokollet.


Som sagt, jag är inte detaljstyrd. Jag förstår överhuvudtaget inte hur ngr av mina ex-lägenheter gått igenom en städkoll. Jag är liksom som en kille när det gäller sånt. Att saker och ting "i princip" är rent. Typ "lite damm i hörnen har ju ingen dött av".

Men kanske, kanske har jag blivit med åren för nu kopplade jag på detaljögat – och plötsligt fanns inget stopp! Och det var ju helt värdelöst! Det var ju stört omöjligt att bli nöjd! Så jag städade och städade natten lång och när vaktmästarna till slut kom med gryningen undrade de om jag hade ny spis. "Nej, jag har bara städat ordentligt" sa jag. Evolution!

Några husmoderstips inför besiktningen:
1. Använd INTE svinto på golvet. Då försvinner fem års av smuts och hudavlagringar, men bara på ett par utvalda ställen. Om du nu gjort det, stå stadigt på dessa fläckar när besiktningsmännen kommer.
2. Se härjad ut. Det föder sympati.
3. Se till att tvätta INNAN du ger bort din tvättstugenyckel och alla dina kläder ligger i tvättkorgen...

Printa och sätt upp på kylskåpet. Själv ska jag sova. Läääääänge.

No comments: