Sunday, May 18, 2008

Noterat och summerat
Hemma efter fyra dagar i Örebro med Robert. Det som skulle bli en fotobonanza (mediesveriges nya favvo-ord) blev mest mys och härliga kombinationer. Som svensk öl + gubbröra på knäckebröd + "3.10 to Yuma" (4 plus). Eller tomatsoppa + rabarberpaj med glass + "Juno" (fem plus).

Noterat i Örebro: Hälften av alla tjejer mellan 22 och 29 bär svart skinnjacka. Faktiskt.
Noterat från tåget: Tre rådjur och en liggande cyklist. Jo, han låg ner. Och trampade. Mkt fantasirikt.
Noterat tåget: Två skrikande ungjävlar som alla i vagnen ville klippa till. Inklusive mig. Mkt inklusive mig...

Och medans jag fördrev alla timmarna skumpandes på tåg (fyra olika) kom jag att tänka på det här med att "man lär sig ngt nytt varje dag". Jag kunde verkligen inte komma på vad den här söndagen hade lärt mig. Men så såg jag på Sportspegelns stopptid nu. Och lärde mig följande: Att fram till 60-talet tilläts bara kvinnor springa max 200 meter. Det var alltså runt den här tiden tidernas första maratonlopp för kvinnor hölls. Jag förvånas varje gång. Jag säger det igen, tacka fan för att man är född nu!!

Andra saker jag lärt mig under helgen – av Robert:
1. Att man förlorar batteri i datan om man har sladden i när man använder den. Helt jäkla ologiskt.
2. Att jag är så långt från detaljstyrd man kan komma. Och jag håller med. Plötsligt fick min slarvighet ett flashigare förklaring.

Andra saker JAG lärt Robert i helgen:
1. Skillnaden mellan konsonanter och vokaler :)
2. Ittala.

Två lika! Haha :)

No comments: