Saturday, March 28, 2009

Crazy times!
Igår var det fredag och jag träffade Frida och hennes polare Ida vid Union Square vid hästen :) Sååå himla kul att se dom och vi promenerade runt gatorna och kollade in the village (att säga Grennwich village eller east village är visst bara ngt för turisterna!), meat packing district, chelsea och lite andra ställen och hamnade tillslut på Bleecker street där vi hittade en amerikansk bar som hette Blind Tiger (blindtigeralehouse.com). Där blev det öl och lamp sausage wrap som var svingod! Godaste barkäket jag någonsin ätit, och för typ 6 dollar! Rekommenderas varmt!! 

Sen vid sextiden mötte jag upp Pontus Höök, en svensk fotograf här i byn och hans polare, massa mediafolk från Tv 4, Reuters, Expressen mfl, och bowlande på Bowlmor Lanes på 110 Univeristy Place precis vid Union square - och det var skitkul! Mitt allra första slag var en strike! Och hela min första serie var sjukt bra, tog 125 poäng, det bästa jag gjort tror jag! Sen för varje glas öl sjönk poängen och min sista serie var under hundringen... 

Vid tolvtiden hade jag och en annan i gänget, Gio, totalt däckat av hunger och gick till Coffeeshop, en bar/restaurang vid Union square. Där insåg han att det var min andra dag NÅGONSIN i New York och bjöd på Ceasarsallad och vin så jag skulle minnas kvällen :) Sen mötte de andra upp och vi svepte vinet för att komma ner till loungen som låg på undervåningen som verkligen överraskade, skönt ställe!!! 

På väg hem fattade jag att linje 5 inte går så sent på kvällen, fick ta 4:an och ta taxi hem, kom äntligen hem (typ 3) tar upp nycklarna - och kommer INTE in genom ytterdörren!!! Nycklarna funkar inte! Jag har för övrigt aldrig träffat ngn annan i huset men inser att jag får använda de där porttelefongrejen och plinga tills ngn kommer och öppnar (nu finns det ju bara tre - och bara två funkade). Men då kommer grannen under mig och öppnar snällt och lovar att fixa en nyckel senare...  

Ja, så var min fredag. Och nu är det lördag!

No comments: