Thursday, March 26, 2009

Zero visability!
Jag är i New York! Folk pratar faktiskt amerikanska! Jag tycker det är skittråkigt att åka tunnelbanan för folk är så tysta, jag vill ju höra :)

Jag kom alltså igår, Carmen mötte upp mig och tog ut mig till Bronx. Nu är det södra Bronx och nära Manhattan (Harlem) och in till stan går det fort! Lägenheten är helt okej, det är heltäckningsmatta överallt men badrummet är fräscht, och jag har nog mysigaste rummet med en stor skön säng och massor med plats för kläder. Området är väl sådär, men här har jag inte tänkt att dra omkring så det känns helt okej. 

Var inne i stan i dag för första gången i livet, det blev lite fix, som att köpa ett metrocard, karta över metrosystemet och New York, adapter till mina prylar och lite käk (flingor och mjölk). Stod utanför Empire State building och skulle upp men då sa en stadig karl som jag först trodde var portvakt att det var "zero visability". Så det får bli en annan dag! Jag tänkte först stanna kvar tills det var mörkt i stan men vid fem var jag för trött så jag for hem. 

Nu ska det letas fotografer!!

No comments: