Monday, March 30, 2009

Mitt första New York-moment!
Lördag var det ja. Dags att se Times Square. Klev upp från tunnelbanan, som hette just detta. Såg en stor skylt och tänkte "Var det bara det här?". Gick och mötte min flygkompis, italienaren Marko, och NU såg jag det riktiga Times Square - och jävlar vad stort det var! Det tog liksom inte slut! Alla gick runt med nackspärr och höll upp kamerorna!

Sen promenarade jag och Marko runt och helt plötsligt stod vi framför Rockafeller center och isbanan. Och jag ville ju åka! Som på film ju :) Men när man stod där och payade dyrt för skridskorna och för att åka på plast-is kände jag fan, vilken turistgrej. Men sen när man var på, hade åkte lite, det började skymma och det blev så där mörkt och neonigt på samma gång och musiken spelade - då fick jag den... min första New York-moment!

Det är ju nästan så att jag vill lämna inlägget så, men kvällen fortsatte ju. Jag for ner till downtown för att möta upp Andreas, Frida och Ida och se ett band. Det blev först en drink innan vi hittade rätt till Natinal Underground (inte Nashville!). Där spelade Andreas polare från Västervik - som visade sig vara Abalone Dots! Vi gick vidare till Safire (rekommenderas ej!) och slutade på en pub på en gata jag ska kolla upp. Somnade med vitlökssmak i munnen hos Frida och Ida i deras 140 säng tillsammans med hunden. Yep.

No comments: