Friday, April 03, 2009

No need to worry
Så, för att lugna alla oroliga människor i min närhet: 1. Ja, nu har jag fungerande nycklar. 2. Harlem var verkligen inte som ryktet (för 10 år sen) angav. 3. Jag har ett nytt Metrokort. Jag har också en ny väska och en ny ring, second hand-fynd i Williamsburg ;)

Nog om det. Idag är det faktiskt fredag! Tummen upp! Och det regnar. Tummen ner. Men jag har ju en data och en katt (Carmens söta svarta som kallas Sqidado - typ "Försvinn!") så jag klarar mig tills i eftermiddag då jag och Ida ska gå en runda på MOMA, gratis på fredagar efter klockan fyra.

Igår träffade jag Björn Wallander, en supertrevlig svensk (behövde jag skriva det...?) inredning/lifestyle-fotograf. Han var grymt schysst men visste inte riktigt hur mkt grejer man kunde hänga med på för han ville helst jobba med folk under en lite längre tid, men skulle höra av sig om det fanns ngt man kunde hänga på på. I förrgår träffade jag också Alexo Wandael, italiensk mode/art-fotograf. Ska assistera honom på söndag. Start klockan 08.30. Så wig-partyt på lördag får bli lugnt och sansat för min del. 

Dryckeslista under torsdagen: 1 te, 1 cappucino, 1 vinglas, 1 margaurita, 1 öl (sista tog lååååååång tid... Frida och Ida hann med två under min enda...) Bara att erkänna, jag gillar öl och drinkar bättre. Problemet är att öl är så mkt billigare....


No comments: