Wednesday, April 22, 2009

Nya hoods!
Åh, trevliga dagar! (O, happy days!)

Efter att ha gått horisontellt genom regnet i måndags efter retusch hos Alexo väntade Claes och väskorna i lägenheten i Bronx. Efter ombyte och gröt bar det så av till våra nya hoods på Lower East Side (vi säger LES för skojs skull!) Två väskor i var sin hand och så en säck på ryggen i ett totalt skyfall. Det såg faktiskt precis ut som jag tagit ett dopp på Krillan (minus väskorna). 

Men Therese välkomnade oss med ett superschysst rum - och framförallt - vi bor i bästa delen av Manahattan!!! Vår gatan (Ludlow) kantas av schyssta barere (Pianos) och massa matställen (återkommer med tips). Måndagen blev det snack med Andreas och Claes innan säng, tisdagen mer retusch hos Alexo och sen en promenad hem (okej, det tog en timme) innan det blev sängen igen. 

Idag onsdag och lite småjobb hos Alexo, gick sen till Trader Joes och köpte vin (två flarror för 6 dollar!!!) och gick sen hem. Väntade in Claes och Andreas och så for vi till Williamsburg och Frida och Ida. De hade lagat couscous-sallad, jag bidrog med vin och Claes och Andreas med glass och grädde (?). Supermysigt!!!

Nu är jag tröttare än tröttast... men vill ju självklart slänga in några ord till kära familj och vänner! Jag säger bara – NY är grymt!

Imorgon tänker jag rostat bröd, apelsin, yoghurt och en STOR kaffe – längtar redan till frullen...

No comments: