Saturday, April 18, 2009

Open bar, balls och bullets!
Full fart kanske man kan säga om de senaste dagarna. Och allt flyter liksom samman nu när man ska skriva ner det. Nu är det iallafall lördag kväll, runt ett på natten, och polis-sirenerna ljuder med biltutorna. En hund skäller utanför och katten här klöser på dörren för att komma in. 

För jag och Claes kom just hem. Vi rostade en macka var och fick äntligen lite tid att sitta vid våra kära datorer. Innan mötte vi upp Andreas och Johanna och åt vegetariskt på West 4th street. Gott!!! Sötsugen som man blir efter mat letade vi efter en glassbar - och hittade Grom på korsningen Bleecker street/Carmine. Kön gick alltså ut på gatan och klockan var 10 på kvällen - det måste ju bara betyda att det var bra. Och jag lovar - det var det! Lätt värt ett besök! Av alla smaker verkade det som att pistage och limone låg bäst till. Vi stod länge och väl och funderade på vad "två kulor, tack" heter på engelska. "Bullets?" "Balls?" Någon som vet?

Innan middagen hängde vi i Central park med Frida och Ida. Köpte med oss sushi och kaffe från Dean & Deluca och softade i ett UNDERBART väder under ett hav av blommande Magnolia-träd. Ljuvligt!

Innan dess var det fredag. Då jobbades det ngr timmar med Alexo och sen for han och jag tillsammans med Claes till New Jersey för att kolla in en potentiell plåtnings-plats (location!) som var en övergiven tågstation. Vi tog Path-tåget (går från stationen vid ground zero) och sen den lokala spårvagnen. Tyvärr visade sig att man inte fick gå in i tågstationen. Fallande betongklumpar. Skulle det vara så farligt?

Väl tillbaka på Manhattan efter båttaxi tillbaka besökte vi alla tre det irländska Irish Hunger Memorial som är en skapelse av irländska stenar och jord innan vi åkte hem, käka gröt och tog metron igen till Copper 35 (Cooper sq vid 6th street). Det är en grym förfestställe, alla blivande New York-besökare, gå hit när det börjar blir skralt i kassan! Drack en Gin & tonic, en Mudslide och en Dark Mojito för ynka 12 dollar (exkl skatt och dricks naturligtvis!)

Sen party. Inte så jättekul. Pizza och sen hem. Från pizzastället till sängen i Bronx tog det två timmar. Suuuuck!

Och torsdagen då! Typ roligaste dagen på lääääänge!!! Fotomingel på en studio i Williamsburg. Tog fram plånboken för att köpa ett glas vin, servitrisen säger då "It´s an open bar". Jag: "What does that mean?" Servitris: "Well i'ts free!". Jag: "Nice" och stoppar snabbt ner plånboken. Sen blev det tokmingel i timmar. Innan hemgång hann vi upp på ett tak för att beskåda utsikten över Manhattans skyline. Ja, det var helt magiskt. 

5 comments:

Just Another Person said...
This comment has been removed by the author.
Just Another Person said...

Skillnaden mot tidningen är ju att du kan editera ditt inlägg i efterhand, även ändra font etc. ;)

Jag sätter mina kulor på att det heter ‘balls’.
Två kulor glass. > Two ice cream balls. (enligt google)

Blev Strömpis (gula stället på den lilla ön mitt i stan) för mig igår, var överraskande bra med live House DJ's som spelade ny musik. (Henke B och DJ Phatso)

Hittade videon med ‘fotoprojektet’ från övergivna platser i New York som jag svamlade om igår. Miru Kim: Making art of New York's urban ruinsmirukim.comKram

Just Another Person said...

Vet inte varför blogger tar bort mina radbrytningar, Därför jag tog bort första inlägget. Hur som helst är det två länkar som nu ser ut att sitta ihop som en.

Finns en bild på en gammal akvedukt under Bronx bland bilderna på hennes sajt. Rätt coolt att se att det där finns under dig där du är nu.

Therese said...

scopes va? two scopes of ice-cream... testa det, jag tror det funkar =)

Jessica Oscarsson said...

Tack för länktipsen!!! La genast ut det :) Och scopes, hehe, ja det borde det vara! Nästa gång jag är på Grom ska jag briljera med mina kunskaper! Och då blir det pistage-glass!