Wednesday, April 01, 2009

Tack Frida och Ida!
Ups and dpwns tror jag att det kallas... Efter flyt kommer oflyt som jag skrev på fejjan... Igår skulle jag in till central park och precis innan skorna åkte på skulle jag kolla in csn och se om jag fått bidraget. Då informerar de sakligt att jag har ett återkrav på 50 000. Ett återkrav är inte en vanlig skuld, det är något man ska betala tillbaka mkt snabbare än skulden och som man egentligen inte lånat, utan det har med fribeloppet att göra. 50 000 papp!!!! Efter hjärtklappning tänkte jag att en promenad i central park skulle få mig på bättre humör. Jag gick ut, såg och segrade. Tills jag insåg att mitt metrokort var borta.

Yep. Så jag gick. Från 110 gatan till 149 gatan. Det är alltså genom HELA Harlem, över bron till Bronx och sen hem. Min pepp-promenad blev en deppig sådan. Men Frida och Ida lyckades som vanligt muntra upp mig på kvällen med Mojitos och grillade majskolvar på Club Habana! Vet inte hur min New York-vistelse hade varit utan dom!!!!

Idag träffade jag Alexo Wandael, en fotograf som jag mejlat med och jag lyckades hitta till hans skrivbord mitt bland alla andra i ett totalt "The Office"-kontor. Där i hörnet, helt odramatiskt och ostudioaktigt satt han. Men jag hängde på till en ljussättningsmöte och tog en kaffe ute tillsammans med honom och en tjej som jobbar där som visade sig känna Sara och Björn Wallander. Det kändes som jag var femte hjulet i en intim dejt, men det var bara att se glad ut :)

Nu sitter jag på ett internetkafé - och det är mysigt! Se vad som händer ikväll. Ska träffa Björn imorgon. Kanske. 

Thats it folks!

No comments: