Saturday, April 04, 2009

Två budgettips i ett inlägg – smack!
Igår mötte jag upp Marko vid Union Square och gick efter ett tips från min hyresvärd till Crocodile Lounge på 14 gatan mellan 1 och 2 avenyn. Där får man gratis pizza till ölen! Mycket bra! Snart kom Frida och Ida och vi gick vidare ner mot East Village. Där är det proppat med små snabbmatsrestauranger och barer och marknadsstånd. Passade på att köpa en vit peruk till wig-partyt ikväll. 

Till slut hamnade vi på en billig pub – på Manhattan! Nej, jag drar inte i någons ben! 4 dollar för drinkarna och 3 för vinet, och drinkarna var galet starka! Så lätt värt för förfesten! 

Ikväll ska jag förbi Trader Joe´s vid Union Square, en billig vinbutik i NY, väl värt att minnas alla besökare! Sen till Williamsburg och party. Där kommer jag också träffa Johanna, Fridas polare som kommer till äpplet ikväll för en vecka. 

Fortsättning följer. 

No comments: